DOORZOEK DE COLLECTIE

Exposition Universelle de Liège. Avril-Novbre 1905

Publiciteit

Ontwerper
Emile Dupuis (1877 - 1956)
Emile Dupuis was afkomstig van Orléans en vestigde zich in 1902, na zijn ontmoeting met Auguste Bénard, in Luik. Deze laatste nam hem aan in zijn drukkerij als tekenaar-lithograaf. Dupuis nam snel de leiding van het atelier over en ontwierp een groot aantal affiches. Hij won in enkele jaren een aantal wedstrijden, in het bijzonder die georganiseerd met het oog op de Wereldtentoonstelling in Luik van 1905. Op zijn palmares staan ook de illustraties van verschillende menu’s, brochures en programma’s. Het grootste deel van zijn werk is gewijd aan de publiciteit. In 1940, aan het begin van de oorlog, vertrok Dupuis naar Frankrijk. (Dominique Thoreau, in L'Affiche en Wallonie, Brussel, Ministerie van de Franse gemeenschap, 1980, p. 209-210)
Drukker
Imprimerie Auguste Bénard

Materiaal en techniek
kleurenlithografie op papier (gemaroufleerd op doek)

Inscriptie
in het wapenschild van Luik : Em.D. / onderaan langs de boord linkerkant : Aug. Bénard. Liège. / onderaan langs de rechterkant : Exempté du timbre

1905

Plaats vervaardiging